Відключення клапана EGR

У повітряних парах, які «спалюються» в ДВС, є не тільки кисень. В атмосфері знаходиться досить багато азоту, і на нашій планеті він найчастіше перебуває у вільному стані. Через те, що це інертна речовина, в звичних умовах вона буде вступати в реакцію лише з літієм.

Двигун зовнішнього згорання можна назвати окремим випадком для теплового приладу. Виробники хочуть домогтися максимальних показників ККД двигуна. Тому тиск і температурний режим, при яких спалюються вуглеводні, намагаються зробити якомога вищими. Від цього і залежить характер відпрацьованих газів. Але є і обмеження – «теплова міцність».

Важливо врахувати, що азот є інертним газом. І коли тиск і температура досить високі (вище 2300 К), він буде окислюватися. Чим більшою виявиться концентрація кисню, тим більше вийде оксидів. У подібного рішення є істотний недолік. Менша кількість кисню призводить до того, що двигун «задихається», тому його продуктивність погіршується.

Що являє собою клапан EGR і для чого він потрібен?

Так називають систему, в якій рециркулюють гази. Клапан EGR потрібен для того, щоб в складі цих відпрацьованих газів було якомога менше оксидів азоту. Це можливо, адже їх частина буде знову потрапляти у впускний колектор. За рахунок такого процесу знижується відсоток кисню в складі повітряно-паливної суміші. Завдяки цьому починає утворюватися менше оксидів азоту. Тому потужність двигуна падає – і він стає менш ефективним.

Саме через раптове падіння потужності і крутного моменту неможливо просто так постійно входити в систему пуску. Процес контролюється за рахунок механічного клапана EGR. Залежно від навантаження приводного пристрою він дозує кількість вихлопних газів назад в циліндри. Вони надходять в пускову систему в моменти, коли водій не повідомляє про потребу в потужності. Зазвичай це відбувається в діапазоні середніх швидкостей обертання.

Якщо натиснути педаль акселератора до упору, це призведе до закриття вихлопу. Тоді навантажений двигун зможе «дихати» повноцінно. У більшості двигунів клапан також перекриває подачу вихлопних газів під час холостого ходу. В іншому випадку обороти можуть небезпечно наблизитися до резонансної швидкості. При ній великі вібрації зменшать термін служби кривошипно-поршневої системи.

У яких випадках обов’язково необхідно відключення клапана EGR?

Фахівці компанії MSauto часто рекомендують не видаляти клапан, а зробити його програмне відключення. Наприклад, це відноситься до тих транспортних засобів, чий пробіг 100 тисяч кілометрів і вище.
Також варто вибрати варіант відключення клапана EGR, якщо він зламався і при менших пробігах.